במרבית המקרים כששואלים מישהו כיצד הוא מדמיין את בני האדם לפני אלפי שנים עולה אצלו התמונה של האדם הצייד. אותו צייד העומד ביער, משתופף מאחורי שיח בידו חנית ומחכה לטרף. צייד זה החזיק ביצירתיות, סבלנות וריכוז שניתן רק להעריץ. השאלה היא לאיפה כל התכונות שאפיינו את אותו צייד נמצאות היום אצלנו?
הצייד כעיסוק קיים מאז ימי ההומו-ספינס. ראייה לכך היא החנית הראשונה שנתגלתה ותוארכה מלפני 16,000 שנים. הצייד כפעילות למען אכילה החלה להיעלם עם תחילת הביות של החיות ופיתוח החקלאות. פעילות זו הייתה כ"כ מרכזית, שבמיתולוגיה הרומאית ניתן למצוא אלת צייד מרכזית - דיאנה או בשם היווני ארמיטיס. אלה זו סימלה חוץ מצייד גם דמיון ויצירתיות. החן והחוכמה, שנקשרו בשמה הפכו אותה לנערצת על העניים והעבדים שיכלו לקבל מקלט במקדשה. אלה זו הוערצה בהמשך העידן המודרני על ידי הבונים החופשיים.
ארגון זה התקיים כאחד מהארגונים הסודיים ביותר באירופה וארה"ב והכיל בתוכו אנשים בעלי עיסוקים חופשיים, שהשתייכו במרבית המקרים למעמד הסוחרים. מקצועות המסחר דרשו את אותן התכונות שדיאנה סימלה עבורם. הקשר בין הצייד למסחר נשמר עד היום. אותו ריכוז של הצייד המתכופף תחת שיח ביער על מנת לדעת מתי הרגע הנכון לתקוע את חניתו באייל שעובר לידו, דומה לרמת הריכוז הדרושה מהסוחר המוצלח.
העידן האינטרנטי בימינו הפך אפילו את השיחה בין הסוחר לקונה הפוטנציאלי, לסיטואציה כל כך שונה ואם זאת דומה. אין יותר הבעות פנים אין יותר לחוש ויזואלית את הטרף/לקוח כדי לדעת מתי לתקוף. בימינו צריך לתפוס את הלקוח כמו באומנות הדייג העתיקה. הדייג במהלך ההיסטוריה לא נחשב לסוג של צייד מובהק, אבל אני חושב שעידן האינטרנט יוכיח כי החכה צריכה להיחשב לכלי צייד מצוין.
הבנת צרכי הלקוחות שמשוטטים באינטרנט הפכו לאומנות של ממש. האלה דיאנה שמביטה מתוך העננים מאוד גאה בשלל האומניות שבאות לידי שימוש היום באינטרנט. כל טריק אפשרי, כל תחבולה מתקבלת. הצייד אומנם התאמץ המון אבל חברות קידום האתרים מתאמצות לא פחות, אלו הן החכות של העידן האינטרנטי.
לסיכום, קידום אתרים באינטרנט קשור באופן הדוק לצייד. הריכוז היצירתיות והמאמץ הרב שאפיין את אותו הצייד ביער קיים ונדרש באומנות קידום האתרים באינטרנט. אותן התכונות שעברו מהצייד לדייג וממנו לסוחר, עברו בימינו לאנשי האינטרנט. בים האינטרנט מוצבות אלפי חכות של חברות הקידום המחכות ללקוח הפוטנציאלי.
הצייד כעיסוק קיים מאז ימי ההומו-ספינס. ראייה לכך היא החנית הראשונה שנתגלתה ותוארכה מלפני 16,000 שנים. הצייד כפעילות למען אכילה החלה להיעלם עם תחילת הביות של החיות ופיתוח החקלאות. פעילות זו הייתה כ"כ מרכזית, שבמיתולוגיה הרומאית ניתן למצוא אלת צייד מרכזית - דיאנה או בשם היווני ארמיטיס. אלה זו סימלה חוץ מצייד גם דמיון ויצירתיות. החן והחוכמה, שנקשרו בשמה הפכו אותה לנערצת על העניים והעבדים שיכלו לקבל מקלט במקדשה. אלה זו הוערצה בהמשך העידן המודרני על ידי הבונים החופשיים.
ארגון זה התקיים כאחד מהארגונים הסודיים ביותר באירופה וארה"ב והכיל בתוכו אנשים בעלי עיסוקים חופשיים, שהשתייכו במרבית המקרים למעמד הסוחרים. מקצועות המסחר דרשו את אותן התכונות שדיאנה סימלה עבורם. הקשר בין הצייד למסחר נשמר עד היום. אותו ריכוז של הצייד המתכופף תחת שיח ביער על מנת לדעת מתי הרגע הנכון לתקוע את חניתו באייל שעובר לידו, דומה לרמת הריכוז הדרושה מהסוחר המוצלח.
העידן האינטרנטי בימינו הפך אפילו את השיחה בין הסוחר לקונה הפוטנציאלי, לסיטואציה כל כך שונה ואם זאת דומה. אין יותר הבעות פנים אין יותר לחוש ויזואלית את הטרף/לקוח כדי לדעת מתי לתקוף. בימינו צריך לתפוס את הלקוח כמו באומנות הדייג העתיקה. הדייג במהלך ההיסטוריה לא נחשב לסוג של צייד מובהק, אבל אני חושב שעידן האינטרנט יוכיח כי החכה צריכה להיחשב לכלי צייד מצוין.
הבנת צרכי הלקוחות שמשוטטים באינטרנט הפכו לאומנות של ממש. האלה דיאנה שמביטה מתוך העננים מאוד גאה בשלל האומניות שבאות לידי שימוש היום באינטרנט. כל טריק אפשרי, כל תחבולה מתקבלת. הצייד אומנם התאמץ המון אבל חברות קידום האתרים מתאמצות לא פחות, אלו הן החכות של העידן האינטרנטי.
לסיכום, קידום אתרים באינטרנט קשור באופן הדוק לצייד. הריכוז היצירתיות והמאמץ הרב שאפיין את אותו הצייד ביער קיים ונדרש באומנות קידום האתרים באינטרנט. אותן התכונות שעברו מהצייד לדייג וממנו לסוחר, עברו בימינו לאנשי האינטרנט. בים האינטרנט מוצבות אלפי חכות של חברות הקידום המחכות ללקוח הפוטנציאלי.
מחברי הבלוג: g1948.com מיינפריים סיסטמס
http://seo-sem-israel.com
http://seo-sem-israel.com